Aktuelnosti

Doneta Strategija unapređenja sistema infrastrukture kvaliteta 2015-2020

Na sednici Vlade 30. oktobra 2015. godine doneta je Strategija unapređenja sistema infrastrukture kvaliteta u Republici Srbiji za period 2015-2020. godine i objavljena u „Službenom glasniku RS“, broj 93/2015 od 13. novembra 2015. godine

Tekst Strategije unapređenja sistema infrastrukture kvaliteta u Republici Srbiji za period 2015-2020. godine (.pdf)

Strategijom unapređenja sistema infrastrukture kvaliteta u Republici Srbiji za period od 2015. do 2020. godine definisani su koraci za dinamičan i sveobuhvatan razvoj metrologije, standardizacije, akreditacije i ocenjivanja usaglašenosti, kao elemenata infrastrukture kvaliteta. U tom smislu, Strategija postavlja prioritete razvoja za naredni period, u skladu sa potrebama industrije i aktuelnim trendovima razvoja infastrukture kvaliteta u Evropi i svetu.

Strategijom se utvrđuju strateški pravci razvoja sistema infrastrukture kvaliteta u Republici Srbiji, bazirani na analizama postojećeg stanja u ovoj oblasti i planovima razvoja industrijskog sektora, prevashodno u oblasti industrijsko-neprehrambenih proizvoda.

Zaokruživanjem unapređenog sistema infrastrukture kvaliteta, Republika Srbija će biti nekoliko značajnih koraka bliže Evropi u evro-integracijama i njenim vrednostima koje će pozitivno uticati na:

  • srpske privrednike koji će proizvoditi, uvoziti i izvoziti proizvode bez tehničkih prepreka;

  • potrošače kojima će biti dostupni kvalitetni i bezbedni proizvodi;

  • organe državne uprave koji će na jednostavniji i efikasniji način sprovoditi nadzor nad primenom tehničkih propisa.  

Dostizanjem ovih ciljeva Republika Srbija će biti u poziciji da postane aktivan učesnik na evropskom i svetskom tržištu.

Priprema Strategije je realizovana uz tehničku podršku nemačke razvojne pomoći, kroz program GIZ ACCESS  – Program razvoja privatnog sektora u Srbiji, i saradnju sa svim zainteresovanim stranama, uključujući, s jedne strane institucije infrastrukture kvaliteta (ISS, ATS, DMDM) i tela za ocenjivanje usaglašenosti, a sa druge strane predstavnike privrede (PKS, asocijacije i druga sektorska udruženja) kao korisnika usluga ispitivanja i sertifikacije.