Актуелности
Објављен јавни позив за учешће у Програму подршке унапређењу безбедности и квалитета производа и услуга
Дана 14. новембра 2024. године, Министарство привреде у сарадњи са Развојном агенцијом Србије расписало је Јавни позив за учешће у Програму подршке унапређењу безбедности и квалитета производа и услуга
Програм подршке унапређењу безбедности и квалитета производа и услуга
Министарство привреде, у сарадњи са Развојном агенцијом Србије, расписује Јавни позив за учешће у Програму подршке унапређењу безбедности и квалитета производа и услуга.
Општи циљ Програма је унапређење конкурентности, безбедности и квалитета производа и услуга на тржишту, односно, олакшан приступ тржиштима и повећање конкурентности микро, малих и средњих предузећа и предузетника, а тиме и привреде у целини.
Програм ће допринети повећању нивоа коришћења стандарда у производњи и организацији пословања, сертификацији производа, система менаџмента и повећању коришћења других услуга у области инфраструктуре квалитета.
Програм је намењен за суфинансирање следећих (прихватљивих) пројектних активности:
- Спровођење поступака оцењивања усаглашености производа са прописаним захтевима;
- Реглулисање пословања у складу са захтевима признатих стандарда менаџмента;
- Спровођење поступка акредитације тела за оцењивање усаглашености (ТОУ) код Акредитационог тела Србије (АТС).
Укупна расположива бесповратна средства намењена за спровођење Програма обезбеђена су Законом о буџету Републике Србије за 2024. годину („Сл. гласник РС“, бр. 92/2023) у износу од 90 милиона динара и одобраваће се корисницима као суфинансирање у висини од 40%, односно 60% износа оправданих трошкова без пореза на додату вредност, у зависности од величине предузећа и врсте трошкова која се суфинансира, до утрошка средства.
По правилу, суфинансирање у износу до 60% намењено је микро и малим привредним друштвима и предузетницима, а у износу од 40% за средња привредна друштва. Изузетно, независно, од величине привредних субјеката, предвиђено је:
- Суфинансирање од 60% за трошкове почетне акредитације ТОУ;
- Суфинансирање од 40% за трошкове обнављања акредитације ТОУ.
Максималан износ средстава рефундације који један корисник може остварити за једну или више активности је:
- 1.500.000,00 динара за оцењивање усаглашености медицинских средстава III класе;
- 300.000,00 динара за покривање трошкова акредитације;
- 1.000.000.000,00 динара за остале намењене активности.
Минималан износ одобрених средстава износи 100.000,00 динара.
Право на учешће на Програм има корисник који испуњава кумулативно следеће опште услове:
- да је регистрован у тренутку пријаве код Агенције за привредне регистре најмање 2 године;
- да је корисник привредни субјект, односно микро/мало/средње правно лице или предузетник;
- да над њим није покренут стечајни поступак/поступак ликвидације или приватизације;
- да је корисник измирио све обавезе по основу пореза и доприноса;
- да се корисник не налази у тешкоћама;
- да делатност корисника не припада одређеним областима попут: производња и трговина дуванских производа, производња оружја и друге опреме и др.
Посебни услови су везани са испоручиоца услуга (одговорна лица од којих корисник набавља услуге у складу са Програмом) који могу бити одговорна лица специјализована за обављање предметне ускуге и морају да поседују тачно одређену документацију предвиђену Програмом.
Подносилац може да поднесе само једну пријаву која обухвата једну или више пројектних активности, које је дужан да наведе у својој пријави.
Пријаве се подносе електронски, креирањем корисничког налога и сваки подносилац на порталу Развојне агенције доставља сву предвиђену документацију. Након електронског подношења, пријаве се прослеђују Комисији за преглед и оцењивање пријава. Коначну одлуку доноси директор Агенције на коју подносиоци имају право жалбе у року од 15 дана од пријема одлуке, о којој одлучује министар привреде.
Текст Јавног позива, као и пратећа документација доступни су на следећем линку: https://ras.gov.rs/rs/javni-poziv-podrshka-unapredjenju-bezbednosti-i-kvaliteta-proizvoda-i-usluga-u-2024-godini